Xoves 13 de Decembro de 2018

Manuel Portas gaña o XXXVII Premio “Blanco Amor” de novela longa coa obra Por puntos

O xurado do certame que organiza a Deputación de Ourense deu a coñecer hoxe o seu ditame, elixindo a novela do escritor santiagués, presentada baixo o lema “Melquíades Sancristovo”, de entre os 24 traballos presentados ao premio

O escritor santiagués Manuel Portas Fernández foi o gañador do XXXVII Premio de novela longa “Eduardo Blanco Amor” pola súa obra Por puntos. O xurado do certame que organiza a Deputación de Ourense en colaboración coa Fundación Eduardo Blanco Amor, deu a coñecer hoxe o seu ditame trala reunión mantida no Centro Cultural “Marcos Valcárcel”, elixindo, de entre os 24 orixinais presentados ao premio, a obra de Manuel Portas presentada baixo o lema “Melquíades Sancristovo”.
O galardón, cunha dotación económica de 15.000 euros, foi concedido polo xurado á obra de Portas, destacando da novela Por puntos a súa “calidade narrativa”, tratándose “dunha novela de interese para calquera tipo de lector, que recrea unha galería de personaxes interactuando nun contexto actual e urbano”. Na acta, tamén destaca o xurado que “este retablo de tipos humanos mantén ata o final unha tensión argumental, que é a que sustenta unha trama áxil e diversa”.
O xurado destaca do gañador que se trata “dun autor plenamente asentado e celebrado na nosa literatura”, e que “a variedade de rexistros lingüísticos desta obra singulariza ás persoas que interveñen no relato e achega forza expresiva e autenticidade á novela”. O presidente da Deputación de Ourense, Manuel Baltar, foi o encargado de comunicar a nova ao escritor, “cuxa obra incrementa a calidade e nivel deste premio, o máis antigo e prestixioso da literatura galega”.
A entrega do galardón terá lugar mañá sábado, 1 de decembro, no Liceo de Ourense, ás 20.30 horas, coincidindo co trinta e nove cabodano do autor da Esmorga. Durante o acto, o premiado recibirá, xunto á achega económica do premio, unha escultura do artista ourensán Acisclo Manzano, realizada especialmente para este premio.
En 2014, cando se cumpriron trinta e cinco anos do pasamento de Blanco Amor, a Deputación de Ourense asumiu o compromiso de exaltar a figura deste autor, entre outras accións, coa organización deste premio literario e a creación dunha fundación co nome do escritor, para a difusión e valorización da súa obra.