Martes 20 de Novembro de 2018

Ourense en Común pide unha declaración institucional en apoio ás mulleres doentes de endometriose

Ourense é a única das sete grandes capitais galegas que non comprometeu o seu apoio a este colectivo

Ourense en Común rexistraba hoxe un escrito dirixido ao alcalde, solicitando que se leve ao pleno unha declaración institucional en apoio ás mulleres doentes de endometriose, para o que instan ao goberno a convocar unha xunta de voceiros e consensuar entre todos os grupos da corporación un manifesto en solidariedade coas que padecen esta enfermidade, reclamando maior e mellor atención ás súas necesidades, e contribuíndo á visibilización desta doenza.

A petición faise eco dunha moción proposta pola Asociación querENDO. Mulleres con Endometriose, rexistrada a finais do mes de agosto dirixíndose a todos os grupos no Concello, pero da que “soubemos dela hai uns días, cando a propia asociación nola remitiu por correo electrónico e nos informou da situación. O goberno traspapelouna ou agochouna, nunca nola fixo chegar”.

A proposta foi xa aprobada polos grandes concellos de Galicia, “só falta Ourense”. A Coruña, Lugo, Pontevedra, Ferrol, Santiago, e Vigo, as catro deputacións provinciais e varios concellos pequenos, entre eles Barbadás, Xinzo ou Ribadavia, xa manifestaron e comprometeron o seu apoio ás pacientes de endometriose.
No grupo defenden que “temos que ir todos a unha con esta epidemia oculta”, e explican que o descoñecemento e a pouca atención que o sistema sanitario prestou ata o momento aos síntomas, provocan un “grave retraso no diagnóstico” da doenza, de ate máis de 8 anos. “Moitas afectadas nin saben que teñen a enfermidade”, a endometriose afecta ao 10% das mulleres en idade fértil, pode resultar incapacitante para a enferma e implica en moitos casos un grave problema de infertilidade. Conclúen que “o mínimo que podemos facer é solidarizarnos con esta loita, e dar resposta ás reivindicacións das doentes. As administracións somos quen, e debemos implicarnos na visibilización, garantir ás doentes atención e coidados, promover proxectos de investigación sobre a enfermidade, e impulsar campañas informativas nos centros educativos, para dar a coñecer a doenza, e tratar de recortar na medida do posible o retraso diagnóstico”.