Xoves 15 de Novembro de 2018

Baltar pide no Parlamento Europeo o recoñecemento da “provincia” e dos “gobernos locais intermedios” como xestores directos de fondos comunitarios

O presidente de Partenalia expúxolle en Bruxelas ao vicepresidente do Parlamento, Ramón Luís Valcárcel, “a necesidade dunha maior igualdade territorial na Política de Cohesión” e un “incremento da representatividade das provincias no Comité das Rexións”.

Baltar agradeceu “esta nova etapa de cooperación que se abre entre a UE e Partenalia, a rede europea de gobernos provinciais, “que permitirá avanzar nunha repartición máis equitativa dos fondos; na interlocución co Parlamento e na colaboración entre provincias e universidades de Europa para traballar en novas políticas sociais e de innovación”.
Bruxelas, 12 de xullo de 2018.- O presidente da asociación europea de gobernos provinciais ” Partenalia” e presidente da Deputación de Ourense, Manuel Baltar, pediu hoxe en Bruxelas que o Parlamento Europeo recoñeza á “provincia” e aos “gobernos locais intermedios” como entidades xestoras directas dos fondos de cohesión. Así llo transmitiu ao vicepresidente do Parlamento Europeo, Ramón Luís Valcárcel, na reunión que mantiveron na sede comunitaria, encontro no que Baltar expúxolle a Valcárcel “a necesidade dunha maior igualdade territorial na Política de Cohesión e máis integración dos gobernos locais intermedios no ámbito administrativo e económico da Unión Europea”.O presidente de Partenalia expresou tamén a importancia de que as provincias “incrementen a súa representatividade no Comité das Rexións”, e agradeceu ao vicepresidente do Parlamento Europeo “esta nova etapa de cooperación que se abre entre a UE e ” Partenalia”, que permitirá avanzar nunha repartición máis equitativa dos fondos; na interlocución co Parlamento Europeo e na colaboración entre provincias e universidades de Europa creando un consorcio para traballar en novas políticas sociais e de innovación”.Manuel Baltar comentou, así mesmo, a relevancia que ten “seguir fortalecendo as alianzas entre as diferentes asociacións territoriais de Europa co apoio de Bruxelas, como sucederá proximamente co cume que celebrarán en Tarragona ” Partenalia” e “Arco Latino”, dous das principais entidades de representación territorial de Europa, “para continuar reivindicando as demostradas capacidades de xestión que temos os gobernos provinciais”. O tema central que se analizará neste encontro é o despoboamento rural e o desenvolvemento sustentable.Integración das provinciasEn a reunión de hoxe, o presidente de Partenalia presentoulle ao vicepresidente do Parlamento Europeo as liñas estratéxicas do plan 2018 desta rede europea, baseado nas políticas de cohesión e financiamento, o medio ambiente e a cooperación entre territorios. Manuel Baltar defende que a integración das provincias no corpo administrativo e de xestión da UE é esencial para avanzar na cooperación territorial de Europa nun terceiro nivel —despois dos ámbitos estatal e rexional—, que é o provincial. “As provincias representan o nivel administrativo idóneo para converter en realidade o lema: “Pensar globalmente, actuar localmente”, xa que combinan a perspectiva global cun profundo coñecemento das realidades territoriais e as necesidades locais”.Neste sentido, na reunión, Baltar puxo o acento “na riqueza que supoñen as diferenzas entre as provincias de Europa, porque nesa diversidade radica o potencial que nos singulariza e para o que debemos ter unha asignación orzamentaria dos fondos europeos igualitaria e que non distinga aos territorios como “máis ou menos periféricos. Todos estamos no centro das necesidades de mellores servizos para os nosos veciños”.Dentro do plan de actuación de Partenalia 2018-2019, Manuel Baltar trasladoulle a Ramón Luís Válcárcel a disposición da rede europea que preside para ser “interlocutora das provincias de Europa ante o Parlamento Europeo, representando unha posición común para entidades como Partenalia, Arco Latino, CEPLI, e as asembleas de provincias de Francia e Alemaña, porque da unión nace a forza para incrementar o peso e a voz dos territorios provinciais europeos, seguindo modelos de desenvolvemento económico sustentable —como o aprobado na Declaración de Ourense—, e potenciando unha maior proximidade da cidadanía co que representa a Unión Europea”.